Nobia utser ny chef för Magnet

Nobia har utsett Preben Bager till chef för affärsenheten Magnet i Storbritannien.

Preben Bager är idag chef för den danska affärsenheten HTH inom Nobia och ingår i Nobias koncernledning som Vice President Operations. Han har en mycket lång erfarenhet från köksindustrin och detaljhandeln i flera länder. Preben Bager utsågs till VD för HTH 1992 och har utvecklat HTH till ett mycket framgångsrikt företag.

Bager tillträder sin nya tjänst omedelbart och kvarstår tills vidare även i befattningen som affärsenhetschef för HTH. Han efterträder Gary Favell som har beslutat sig för att lämna Magnet.

- Jag är mycket glad för att Preben Bager tar över ansvaret för Magnet. Han har gjort ett fantastiskt arbete inom HTH och hans erfarenheter därifrån kommer att komma väl till pass även för Magnet. Samtidigt vill jag tacka Gary Favell för hans mångåriga arbete i Magnet, säger Fredrik Cappelen, VD för Nobia.

- Strategin för Magnet ligger fast. Arbetet med att uppgradera butiksnätet och förbättra tillverkningsplattformen fortsätter samtidigt som tempot för att öka effektiviteten och förbättra marginalerna fortsätter.

26 oktober 2004

För ytterligare information vänligen kontakta:

Fredrik Cappelen, VD och koncernchef, tel. 08-440 16 00