Ny Vice President Supply Chain för Nobia

Bo Johansson (40) har utsetts till ny Vice President Supply Chain (produktion, inköp, logistik) för Nobiakoncernen. Han kommer också att ingå i Nobias koncernledning. Bo Johansson kommer närmast från en befattning som försäljningsdirektör Europa på Flextronics. Där har hans uppdrag bland annat varit att föreslå kostnadssänkande produktionslösningar åt en rad företag. Genom sitt arbete på Flextronics har han även erfarenhet av att arbeta med produktionsenheter i Asien. Bo Johansson börjar arbeta på Nobia den 1 februari 2005 och kommer att vara placerad på Nobias huvudkontor i Stockholm.

Från och med den 1 mars kommer Kevin Ohle, som idag har befattningen Vice President Supply Chain, att övergå till att bli Vice President Projects. Han kommer att ansvara för att utveckla Nobias inköpsorganisation i fjärran östern och andra lågkostnadsländer. Han kommer också att arbeta med koncernövergripande projekt.

2005-01-28

Fredrik Cappelen, VD och koncernchef, tel. 08-440 16 00