Inbjudan till Nobias presentation av delårsrapporten januari-juni 2008

Delårsrapporten januari-juni släpps den 18 juli klockan 11.30 och följs av en telefonkonferens klockan 13.30 som går att avlyssna på Nobias webbplats, www.nobia.se. Delårsrapporten presenteras av VD och koncernchef Preben Bager.

Nummer till telefonkonferensen:
Sverige: +46 (0) 850 520 270
Storbritannien: +44 (0) 208 817 9301
USA: +1 718 354 1226

För ytterligare information, kontakta:
Ingrid Yllmark eller Eva Jonsson Wallin
Telefon +46 8 440 16 00.

3 juli 2008

Nobia är Europas ledande köksföretag med verksamhet i ett tiotal länder. Koncernen tillverkar och säljer kompletta kökslösningar genom ett flertal starka lokala och internationella varumärken, bland andra Magnet i Storbritannien, HTH i Norden, Hygena i Frankrike och Poggenpohl globalt. Försäljningen sker via köksbutiker och andra försäljningskanaler samt direkt till företagskunder. Nobia skapar lönsam tillväxt genom att arbeta efter företagets strategiska hörnstenar. Nobia har cirka 8 500 anställda och en årlig nettoomsättning på ungefär 16 miljarder kronor. Nobias aktie är noterad på OMX Nordiska Börsen i Stockholm under symbolen NOBI, sektor Sällanköpsvaror och tjänster. Nobia ingår i OMX Stockholm Benchmark index.
Mer information finns på www.nobia.se.